HALLO ALLEMAAL,
Het is bijna zover. De start van de verkoop van alweer de zesde
conventie in maart 2013 begint op 14 mei. Na het overweldigende succes
van 2007, 2009 en 2011 slaat Marillion weer haar kamp op in Nederland,
en wel van 8 tot en met 10 maart 2013 in Port Zélande te Ouddorp.
Het Programma.
Over het programma kunnen we op dit moment nog niets vermelden. Wel is
duidelijk dat Marillion alle drie de avonden volledige concerten geeft,
waarbij voor de vrijdagavond, traditiegetrouw de ‘album in zijn
geheel-avond’, Radiation op het programma staat! De zaterdag- en
zondagavond hebben elk hun eigen thema. Elke avond dus een compleet
ander optreden. Verder zullen diverse andere bands en acts hun
opwachting maken. Over alle extra’s van zoals die de afgelopen jaren er
waren (Swap the Band, de Marillion Quiz) is nu nog niets bekend, maar
drie dagen lang zal het park Port Zélande in het teken staan van
Marillion! Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed!
Alle concerten zullen plaats vinden in een speciaal opgebouwde
concerttent. Deze marquee bevindt zich direct naast het park op een paar
minuten loopafstand en zal meer dan voldoende plaats bieden aan alle
aanwezige fans. De tent is verwarmd, er zullen bars zijn, en heel
belangrijk: géén geluid van het countryfeestje beneden en geen vloer die
op en neer gaat! Laten we zeggen dat het allemaal weinig weg heeft van
een tent maar meer van een echte concertzaal.
Het park.
Dit jaar is wederom het hele park afgehuurd, net als de vorige
conventie. Iedereen die aanwezig is komt dus voor Marillion. Geen
country & western fans of andere gasten, alles en iedereen komt met
hetzelfde doel. En iedereen die voorgaande jaren op de Conventies in
Port Zélande is geweest weet wat voor een feest het toen was en het
ongetwijfeld nu ook weer zal gaan worden!
Op het park vind je de volgende dingen: De Adventure Factory waar je je
tijdens het weekend kunt storten in het overige feestgedruis. In de
Market Dome kun je chillen voor en na de concerten. In beide
gelegenheden zal de bar tot 02.00 uur open zijn. Dan is er een House of
Games waar je talloze videogames kunt spelen, een bowling baan, en
natuurlijk het subtropische zwembad waar tevens de sauna, Turks bad,
snelbruiner en het aqua café te vinden zijn.
Daarnaast zijn er diverse cafés en restaurants, waaronder bijvoorbeeld
een pizzeria, pannenkoekenhuis en snackcorner. Voor de dagelijkse
boodschappen is er een ruime supermarkt alsmede een warme bakker met
diverse verse broodjes. In de Market Dome zitten verder een modewinkel
en een speelgoed- en souvenirwinkel. Voor de merchandise van Marillion
zal een speciale ruimte worden ingericht waar je dagelijks terecht kunt.
De Huisjes
Ben je al het gefeest zat, dan kun je naar je eigen huisje. Voor dit
weekend kun je de volgende accommodaties boeken:
* Standaard 2-persoons appartement
* Standaard 4-persoons appartement
* Standaard 4-persoons cottages
* Standaard 6-persoons cottages
* Standaard 6-pers.kindercottage (22 st.)
* Standaard 6-persoons aangepaste rolstoelcottages
* Standaard 8-persoons cottages
* De Luxe 6-persoons cottages
* De Luxe 12-persoons cottages (14)
Als je gebruik wilt maken van een rolstoelcottage, dien je, nadat je
geboekt hebt, contact op te nemen met Marillion.
Alle informatie over wat je in de huisjes kunt aantreffen kun je nalezen
op de Marillion weekendwebsite en de site van CenterParcs.
Kussens, dekens en linnengoed voor de bedden zijn bij de prijs
inbegrepen, handdoeken zijn dat niet. Wil je geen handdoeken meenemen
dan kun je ze wel huren bij CenterParcs. Dit kun je aangeven op het
boekingsformulier. Je betaalt dit bij aankomst in het park. Dit geldt
ook voor keukenlinnengoed.
Als je in 2009 ook naar het Marillionweekend bent geweest, en je wilt
graag in hetzelfde huisje als toen dan kun je contact opnemen met
Engeland om dit te vragen. Zij zullen dan hun best doen dit te regelen,
ze kunnen niets garanderen.
Ga je met een grote groep en wil je graag huisjes naast elkaar? Eén van
diegenen die geboekt heeft dient dan contact op te nemen met Marillion
met deze vraag. Vermeld je boekingsnummer en die van degenen die in de
andere huisjes zitten en men zal proberen aan je vraag te voldoen.
BELANGRIJK
Omdat de 2 persoons standard, de 4 persoons Deluxe en de 12 persoons
Deluxe huisjes voorgaande jaren bijna direct waren uitverkocht op de
eerste dag dat je kon boeken en sommige mensen niet zagen dat deze
huisjes waren uitverkocht toen ze boekten heeft Marillion besloten dat
dit jaar anders te doen. Je kunt al aangeven dat je zo’n huisje wilt
VOORDAT het eigenlijk boeken mogelijk is. Door middel van loting zal
worden bepaald of je zo’n huisje hebt.
Als je in aanmerking wilt komen voor een reservering van één van
bovengenoemde huisjes kun je je daarvoor inschrijven. Je doet dat als
volgt:
Stuur een email naar
convention@marillionweekend.com met als onderwerp 2 person, 4 person
of 12 person, al naar gelang het huisje dat je wenst. In die mail zet je
de naam van diegene die de boeking maakt, dat is de contactpersoon.
Je email moet binnen zijn bij Marillion op dinsdag 8 mei 2012, 23.00 uur
ENGELSE TIJD. De trekking vindt plaats op woensdag 9 mei 2012. Je krijgt
alleen bericht wanneer je een van de gelukkigen voor bovengenoemde
huisjes bent.
Je hebt de mogelijkheid om online te boeken vanaf 14 mei 2012, 14.00 uur
engelse tijd. Boeken doe je door het online boekingsformulier in te
vullen.
De Prijzen
Voor het komenden Marillionweekend zijn de prijzen als volgt. De prijzen
worden weergegeven in engelse ponden, bij de betalingswijze zullen we
verder ingaan op het waarom hiervan.
Standaard appartement/cottages: 250 pond per volwassene, 120 pond per
kind van 6-14 jaar,100 pond per kind van 2 – 5 jaar
Twee persoonsappartement/cottage: 265 pond per volwassene
De Luxe Cottage: 280 pond per volwassene, 120 pond per kind van 6-14,
100 pond per kind van 2 – 5 jaar
Kinderen jonger dan 2 jaar worden niet meegerekend bij het aantal
personen en zijn gratis.
Deze prijzen zijn gebaseerd op het aantal personen dat maximaal in een
huisje/appartement kunnen. (dus bijvoorbeeld 4 mensen in een 4
persoonshuisje)
Als jouw reisgezelschap bestaat uit een kleiner aantal mensen kun je
kiezen uit twee mogelijkheden: Marillion zorgt dat het huisje waarin je
verblijft verder ‘gevuld’ wordt of je betaalt extra om er zeker van te
zijn dat je het huisje voor jezelf hebt. Als je kiest voor het laatste
betaal je een bedrag extra voor iedere persoon onder het aantal personen
waar het huisje geschikt voor is. Voor de verschillende huisjes is dat
als volgt:
Standaard appartement/cottage: 55 pond
De Luxe cottage : 65 pond
Dus als voorbeeld: ga je met zijn tweetjes in een vier persoons
standaardhuisje betaal je (4 – 2 = ) 2 x 55 pond = 110 pond extra.
Benodigde gegevens
Als je gaat boeken moet je de volgende gegevens invullen voor
iedereen waar je voor boekt:
Naam, adres, emailadres, geboortedatum en paspoortnummer of het nummer
van je identiteitskaart.
LET OP: ook alle Nederlanders (of mensen die in Nederland
woonachtig zijn) moeten hun paspoort- of identiteitskaartnummer
invullen.
Als je het boekingsformulier hebt verzonden krijg je een automatische
email terug waarin de ontvangst van je boeking wordt bevestigd en waarin
alle details zoals jij die hebt ingevuld op het online boekingsformulier
nogmaals staan. Zo kun je dan alles nogmaals checken.
Je boekingsnummer dien je goed te bewaren; dit heb je nodig bij alle
correspondentie m.b.t. het weekend.
Een definitieve boekingsbevestiging zal per email verzonden worden als
je hele betaling is ontvangen. Deze zul je in ieder geval voor eind
februari 2013 krijgen en moet je meenemen naar Port Zélande, je hebt hem
nodig bij het inchecken.
De betalingswijzen
Het heeft de voorkeur van Marillion dat Nederlandse fans betalen via de
Web Holland. Je hoeft daarvoor geen lid te zijn van de fanclub. Omdat de
koers van de pond en de euro nogal wisselt heeft Marillion besloten dat
er geen vaste koers wordt afgesproken, maar dat 1 x per week de
wisselkoers van die week wordt vastgesteld. Je betaalt dan dus niet te
veel. Bijvoorbeeld: op dit moment is
de Engelse pond 1 euro 25 aard. Zou je nu boeken, dan zou je aanbetaling
nu 80 x 1.25 dus 100 euro bedragen Dit betaal je aan de Web Holland en via ons gaat het door
naar Engeland. Als je boekt hoor je van ons welke wisselkoers er voor
dat moment is afgesproken.
"The Web Holland is a non trading body and is acting as agent for
Marillion in the collection of ticket sale receipts. Marillion is a UK
based trading business with a UK VAT registrationnumber”
Betalen via de fanclub
Mensen die betalen via de Web Holland moeten dit aangeven op het online
boekingsformulier. Het bedrag dat je betalen moet, dit kan dus de
aanbetaling ňf het hele bedrag ineens zijn, maak je over op het
rekeningnummer van de Web Holland: 518326896 t.n.v. the Web Holland in
Den Haag. Vermeld voor een snelle en goede afwikkeling van je betaling
het volgende: je lidmaatschapsnummer, ‘Weekend 2013’ en ‘aanbetaling’
(als je alleen een aanbetaling doet) of ‘hele bedrag’ (als je alles
ineens betaalt).
Daarnaast vragen we je om een email te sturen naar
theweb@marillion.nl waarin je
vermeld dat je betaald hebt. Dit laatste vragen we omdat we vaak niet
van iedereen het juiste emailadres hebben en dit hebben we wel nodig.
Zodra wij nl je betaling ontvangen hebben, ontvang je van ons een
bevestigingsemail hierover. Je ontvangt dus niets per post! In deze
email staat hoeveel je betaald hebt en wat het eventuele restant van je
totale bedrag nog is.
Wij geven door aan het management van Marillion dat je betaald hebt, en
van hen ontvang je dan een bevestiging van je boeking per email. In deze
bevestiging staan alle details van jouw boeking nogmaals vermeld, en
tevens vind je in die bevestiging je boekingsnummer. Dit nummer heb je
nodig bij alle correspondentie m.b.t. het weekend, bewaar dit dus goed.
Het eventuele restantbedrag dient uiterlijk de laatste week van januari,
dat is dus de week die begint op 23 januari 2013. Dit geeft ons
voldoende gelegenheid ervoor te zorgen dat je betaling nog op tijd bij
Marillion is.
Net als bij de betalingen rechtstreeks aan Marillion zal alle
correspondentie over het weekend verlopen via het ‘weekend email adres’
convention@marillionweekend.com en niet via de Web Holland.
Een definitieve boekingsbevestiging zal per mail verzonden worden, door
het management van Marillion, als je hele betaling is ontvangen. Zij
krijgen van ons weer bericht als wij het restant van je betaling hebben
ontvangen.
Deze definitieve boekingsbevestiging zul je in ieder geval voor eind
februari 2013 krijgen en moet je meenemen naar Port Zélande, je hebt
deze nodig bij het inchecken.
De aanbetaling
Je boeking wordt definitief als je je aanbetaling gedaan hebt. Deze
aanbetaling bedraagt 80 pond per persoon (inclusief alle kinderen van
2-14) en wordt niet terug betaald als je, om welke reden dan ook, niet
kunt gaan.
De rest van de betaling (het totale bedrag minus de aanbetaling die je
al gedaan hebt) moet uiterlijk de week die begint op 8 februari 2013
binnen zijn. Als dit niet het geval is wordt je boeking geannuleerd.
Voor het restant van de betaling krijg je voor 4 februari 2013 een
herinnering via de mail.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen het hele bedrag in één keer te
betalen.
Dagkaarten.
Er zijn helaas geen dagkaarten verkrijgbaar.
In de eerste plaats zijn de faciliteiten slechts geschikt voor het
aantal kaarten dat beschikbaar is. Maar veel belangrijker: het
Marillionweekend is een speciale gebeurtenis die je van begin tot het
eind mee moet maken en daar passen geen dagkaarten bij, net als
overigens tijdens alle vorige Marillionweekends.
Market Buffet/ Meal Deal Pre-Booking
Marillion biedt de mogelijkheid om je vooraf te verzekeren van 1 warme
maaltijd per dag. Dit arrangement kent twee mogelijkheden:
1. Market Buffet:
Vrijdag, zaterdag en zondag een diner buffet in het Market Restaurant
Of
2. Meal Deal:
1 keer een diner buffet in het Market Restaurant, 1 keer een 2 gangen
diner in restaurant The Grill, 1 keer een 2 gangen diner in Restaurant
Pizza e Pasta
Wanneer je hier gebruik van wilt maken moet je dit aangeven op het
boekingsformulier. Het bedrag wordt in rekening gebracht op het moment
dat je de laatste betaling doet. (bedragen zullen zijn in Sterling,
waarbij we gebruik maken van de wisselkoers die op die dag geldt)
Market Buffet Pre-Booking prijzen :
Volwassene: € 60
Kinderen (leeftijd 3-12): € 15
Meal Deal Pre-Booking Prices:
Volwassene : € 57.50
Kinderen (leeftijd 3-12): € 15
Ontbijt:
Centerparcs serveert op zaterdag en zondag een special ontbijt in het
Market Buffet Restaurant voor
volwassene: € 18.50 kinderen (leeftijd 3-12): € 10
Deze aanbieding kun je niet vantevoren boeken, dit moet je doen als je
aankomt vrijdag 8 maart. Alleen dan heb je het speciale tarief.
De data
Het weekend begint op vrijdag 8 maart 2013 vanaf 15.00 uur en eindigt op
maandag 10 maart 2013. De start van de verkoop is op 14 mei 2012 om
14.00 uur engelse tijd. Er is dit jaar geen speciale voorverkoop voor
fanclubleden, iedereen kan boeken vanaf die datum. Dit betekent dus ook
dat je geen lid hoeft te zijn van de fanclub om te kunnen boeken.
De reis
Vooral voor diegenen onder jullie die niet met eigen vervoer kunnen of
willen gaan het volgende.
Port Zélande is bereikbaar per openbaar vervoer. Dit is echter niet de
meest handige en snelle manier, wij raden je in dat geval aan om met het
openbaar vervoer naar Schiphol of naar Rotterdam Airport te gaan. Daar
heeft Marillion gezorgd voor busvervoer naar het park toe.
Dit busvervoer is ONLINE te boeken vanaf 4 januari 2011 tot uiterlijk 11
februari 2011 via busmaatschappij Res Nova. De kosten voor een retourtje
van een van de vliegvelden naar Port Zélande en terug zijn als volgt:
• Volwassenen: 37 euro per persoon
• Kind (4 -15) : 26 euro per persoon
• Kind (0- 3) : gratis
Vertrektijden van de bussen worden bepaald als de busmaatschappij alle
gegevens binnen heeft van iedereen die mee wil. De eerste bus naar Port
Zélande zal rond 10.30 vertrekken, laatste bus rond 18.00 uur zodat je
nog ruim op tijd bent voor het concert de vrijdagavond.
De eerste bus weer terug maandag zal rond 05.00 vertrekken van Port
Zélande, voor diegenen die een vroege vlucht hebben of om andere reden
vroeg weg moeten.
Voor de duidelijkheid: Marillion organiseert dit vervoer niet. Alles,
dus ook je betaling voor het vervoer, wordt afgehandeld met Res Nova.
Het online boekingsadres hiervoor staat op
www.marillionweekend.com. Betalingen kunnen worden gedaan vanaf 3
januari 2013, met als uiterste datum 22 februari 2013. Boeken van dit
vervoer is je eigen verantwoordelijkheid, net als het betalen ervan. Dit
gaat dus buiten Marillion om.
Annuleren
Mocht het gebeuren dat je om één of andere reden toch niet naar het
weekend kunt dan gelden de volgende regels met betrekking tot het
terugkrijgen van je geld:
• de aanbetaling wordt niet terug gestort
• annuleren voor 8 februari 2013: alles terug (behalve je aanbetaling)
• annuleren voor 15 februari 2013: alles terug (behalve je aanbetaling)
minus 100 pond administratiekosten
• annuleren na 22 februari 2013: niets meer terug.
Stel dat je met een groepje gaat en door je annulering blijft er één
plek over in jullie huisje neem dan z.s.m. contact op met Marillion.
Samen kunnen jullie dan een oplossing hiervoor zoeken.
Mocht je toch niet kunnen,dan kun je, in plaats van annuleren, jouw
ticket voor dit weekend ook doorverkopen aan iemand anders. Als je dit
wilt moet je, voordat je dit doet, contact opnemen met Marillion.
Alle informatie
Alles wat je wilt of moet weten, verdere informatie over de huisjes en
over activiteiten kun je vinden op
www.marillionweekend.com . Voor vragen over het betalen via de Web
Holland kun je onze website (www.marillion.nl)
raadplegen, daar plaatsen updates over het betalen, net als overige
updates over het weekend.
Vragen?
Wij zijn er vrij zeker van dat alle informatie die je nodig hebt hierin
staat, lees dit dus heel goed door.
Mocht je dan toch nog vragen hebben en je kunt de antwoorden niet vinden
op de weekend-website (www.marillionweekend.com)
dan kun je natuurlijk wel altijd bij ons terecht.
Je kunt ons bellen, tijdens het spreekuur iedere dinsdagavond van 20.00
uur tot 22.00 uur (070 – 3514215).
Je kunt ons mailen (theweb@marillion.nl
)of schrijven (Postbus 17181, 2502 CD, Den Haag) , dat kan 24 uur
per dag.
Voor het doorgeven van bijvoorbeeld boekingsvoorkeuren en veranderingen
in je creditcard kun je het best direct contact opnemen met Marillion:
convention@marillionweekend.com
En natuurlijk kun je je vraag ook stellen op het forum, misschien dat
andere fans het antwoord weten!
Wij wensen je alvast heel veel voorpret, we houden je op de hoogte over
het weekend via de E-Enlightened en het blad, en hopen jullie in grote
getale te zien in Port Zélande!!
En verder:
http://www.marillionweekend.com/info/events.htm#sign
Om een plekje te winnen (voor iedereen
met wie je tegelijkertijd boekt voor het zelfde huisje) in de signeer-
of fotosessie moet je een email sturen met of het woord PHOTO of het
woord SIGNING in het onderwerp van de mail. In het teksgedeelte van de
mail vul je vervolgens ook de naam van de contact persoon voor je
boeking in, evenals het boekingsnummer, je emailadres en het aantal
mensen in je boeking. De mail stuur je naar
convention@marillion.com
Team The Web Holland
|